آخرين ارسال هاي انجمن
انجمن
نوشته شده توسط : محسن

متولد 1340 اصفهان

دانشجوی رشته ریاضی

شهادت 1362



وصیت نامه ی طلبه و دانشجوی شهید عباسعلی جعفری

بسم الله الرحمن الرحیم

اینجانب عباسعلی جعفری به شما خانواده، دوستان و آشنایانم وصیت می کنم که:

پیوسته در زندگی به یاد خدا باشید و قدر خود را بدانید و خدا را به دنیای دون نفروشید و مواظبت نمایید که حجاب های دنیا از خالقتان غافلتان نکند که علی ابن ابیطالب(ع) الگوی انسانیت فرمود:

همانا با خویشتن گرانبها و انسانیت گرانقدر خودم در همه هستی، تنها یک چیز را قابل معامله می دانم و آن پروردگار است. دیگر در همه هستی بهایی که ارزش برابری داشته باشد وجود ندارند.

و از شما می خواهم پیوسته از خدا معرفتش را بطلبید و این سخن حسین ابن علی(ع) را هیچگاه از یاد نبرید که در صحرای عرفه هنگام مناجات با خداوند فرمودند:

الهی علمت به اختلاف الاثار و تنقلات الاطور ان مرادک منی ان تتعرف الیک فی کل شی حتی لا اجهلک فی شی.

خدای من، از اختلافات تأثرات و گوناگون شدن تحولات جهان دانستم غرض تو از آفرینش من آنست که تو خود را در هر چیزی به من شناسا کنی و من در هیچ یک از امور عالم از تو غافل و جاهل نباشم و بدانید که:

ان معرفه ا... انس من کل وحشه و صاحب من کل وحده و نور من کل ظلمه و قوه من کل ضعف و شفاء من کل سقم.

همانا معرفت خدا مایه آرامش دل از هر گونه وحشت و یار دل نواز برای هر تنهایی و روشنایی در هر تاریکی و قوه و نیرو در برابر هر ناتوانی و شفا از هر دردی است.

و بدانید که اگر قرب به خدا را می خواهید و لقاء او را، باید از همین راه حرکت کنید و انشاء ا... اگر در راه معرفتش محکم و استوار گام بردارید و به نصایح و ریاضات راهروان این راه مخصوصا عارف بزرگ زمانمان امام عزیز خمینی کبیر عمل کنید، به حب ا... خواهید رسید و از آنجا به مرحله عشق او دست خواهید یافت و رسیدن به عشق خالق یعنی آمادگی کامل برای لقاء او و دست یابی به هدف نهایی خلقت و بدانید که تنها رسیدن به معرفت و حب خالق چنگ انداختن به ریسمان محکم الهی (حبل الله و عروه الوثقی ) یعنی ولایت می باشد.

پس پیوسته به سرچشمه های وحی امامان معصوم و احادیث راه گشایشان توجه کنید و بدانید در غیبت کبری حبل ا... همان ولایت فقیه و حکومت عالمان متقی است و شیعه بودن در این زمان جز با پیروی از ولایت فقیه معنی ندارد.

عزیزان شما را سفارش می کنم به هر وسیله هست از معصیت خالق فرار کنید که بزرگترین مانع رسیدن به حب او معصیت اوست.

در این میان شما را مخصوصا سفارش می کنم به مواظبت بر ترک ریا و عجب.

آگاه باشید که ریا نسبتی بس بزرگ با شرک دارد و شرک با توحید نمی سازد و قلب را سیاه و نور ایمان را در آن خاموش می کند و اما عجیب بدانید که ریشه گناهان و علت تمامی معصیت های شخص مومن عجب اوست.

امام صادق فرمودند: خدا دانست که گناه کردن از برای مؤمن بهتر است از عجب کردن و اگر به این جهت نبود هرگز مؤمنی را مبتلا نمی کرد پس برای دور شدن از گناه کافی است مؤمن با این صفت خبیث به ستیز دائم بر آید.

و شما را وصیت می کنم به پیروی از امام خمینی و اینکه در هیچ مسئله ای چه سیاسی تا نظر او را نفهمیده اید نظر ندهید که به خطا خواهید رفت و از هم اکنون به ذهن خود مراجعه کنید و تمامی نظرات خود را درباره افراد و جمعیت ها بررسی کنید و ببینید آیا در این باره امام همین را گفته اند که شما در ذهن دارید و اگر اینطور نیست توبه کنید و نظراتتان را منطبق کنید بر نظر امام تا بدین وسیله نه اختلافی در جامعه بروز کند و نه اسباب غیبت و تهمت و امثالهم فراهم آید.

در روضه ها، هیأت های مذهبی شرکت کنید و بدانید که منشأ و ریشه انقلاب همین روضه های ابا عبدا... بوده و هست و هیچگاه از مال و جانتان در راه انقلاب اسلامی مزایقه نکنید و با کسانی که نسبت به انقلاب نظر مساعدی ندارد و جز هرزه گویی کاری نمی کنند، قطع رابطه کنید و محبت نکنید. بلکه در جواب حرف های بی محتوای آنها جز سکوت و اعراض و منزوی کردنشان در جامعه عکس العملی نشان ندهید و پیوسته از وضع دنیای خود راضی باشید و از آن شکوه نکنید و در کار خدا دخالت نکرده و به واجبات عمل کنید و محرمات را ترک کنید.

برای فرج امام مهدی(ع) و سلامتی نائب بر حقش دعا کنید و از خدا برای ما آمرزش بطلبید. از ما در گذشته و ما را حلال کنید.

"والسلام"

عباسعلی جعفری




:: موضوعات مرتبط: آشنایی باشهدا وصیت نامه , وصیت نامه الف--ج ,
:: برچسب‌ها: شهدای دانشجو , دانشگاه اصفهان , شهدای دانشگاه , شهدای فرهنگی , شهید فرهنگ , فرهنگ , شهداي دانشجو ,
:: بازديد از اين مطلب : 878
|
امتياز مطلب : 2
|
تعداد امتيازدهندگان : 5
|
مجموع امتياز : 14
تاريخ انتشار : پنجشنبه 06 شهریور 1393 | نظرات (0)
مطالب مرتبط با اين پست
ليست
مي توانيد ديدگاه خود را بنويسيد

کد امنیتی رفرش

پذیرش تبلیغات
ليست
       
خاطرات ودلنوشته ها
آشنایی با شهدا زندگی نامه
آشنایی باشهدا وصیت نامه
شهدای دیزیچه
موضاعات متفرقه
شهدای شهر طالخونچه
شهدا-عملیات
شهدای رهنان

شهدا را ياد كنيم حتي با يك صلوات

سلام مهمان گرامي؛
خوش آمديد ،لطفا برای حمایت اطلاعاتی ما
معرفي شهداي شهر ومحل خود در سايت عضو شويد
باتشکر مديريت سايت

عضويت در سايت